Čo je vlastne nakupovanie online?

Spotrebitelia nájdu produkt, ktorý vás zaujíma, a to navštívením priamo na internetovej stránke predajcu alebo vyhľadávaním medzi alternatívnymi predajcami pomocou vyhľadávača na nákup. Akonáhle sa konkrétny produkt našiel na internetovej stránke predávajúceho, väčšina on-line maloobchodníkov používa softvér nákupného košíka, aby spotrebiteľovi umožnil hromadiť viac položiek a upraviť množstvá, napríklad plnenie fyzického nákupného košíka alebo košíka v bežnom obchode.

Prebieha proces „pokladnice“ (pokračovanie analógie fyzického obchodu, Confronto prodotti), v ktorom sa v prípade potreby zhromažďujú informácie o platbe a doručení. Niektoré obchody umožňujú spotrebiteľom zaregistrovať sa na stály účet online, aby sa niektoré alebo všetky tieto informácie museli zadávať len raz.

Spotrebiteľ často dostane potvrdenie e-mailu po dokončení transakcie. Menej sofistikované obchody sa môžu spoliehať na to, že zákazníci môžu telefonovať alebo zasielať e-mailom svoje objednávky (aj keď úplné čísla kreditných kariet, dátum exspirácie a kód zabezpečenia karty, [18] alebo číslo bankového účtu a smerovacie číslo by nemali byť prijaté e-mailom z dôvodov bezpečnosti).

On-line maloobchodníci kladú veľký dôraz na aspekt dôvery zákazníkov, dôvera je ďalším spôsobom riadenia správania zákazníka v digitálnom prostredí, ktoré môže závisieť od postoja a očakávania zákazníka. Naozaj, dizajn alebo nápady spoločnosti nemôžu splniť očakávania zákazníka. Kúsok zákazníka je založený na racionálnych očakávaniach a navyše má vplyv na emocionálnu dôveru. Tieto očakávania môžu byť okrem toho založené na informáciách o výrobkoch a revíziách od iných

Revolúcia v online nakupovaní

Prvý server a prehliadač World Wide Web, ktorý vytvoril Tim Berners-Lee v roku 1990, bol otvorený na komerčné využitie v roku 1991. [10] Následne sa v roku 1994 objavili nasledovné technologické inovácie: on-line bankovníctvo, otvorenie internetového obchodu s pizzami spoločnosťou Pizza Hut, [10] šifrovací štandard SSL v2 Netscape pre bezpečný prenos údajov a prvý on-line nákupný systém Intershop. Prvá bezpečná maloobchodná transakcia cez internet bola realizovaná spoločnosťou NetMarket alebo Internet Shopping Network v roku 1994. [11] Ihneď po tom, Amazon.com začala svoju on-line nakupovanie v roku 1995 a eBay bol tiež zavedený v roku 1995. [10] Alibaba stránky Taobao a Tmall boli spustené v roku 2003 a 2008, resp. Maloobchodníci stále viac predávajú tovar a služby pred dostupnosťou prostredníctvom „pretail“ na testovanie, budovanie a riadenie dopytu. [

Rast internetu ako bezpečného nákupného kanála sa rozvinul od roku 1994 s prvým predajom albumu Sting „Ten Summoner’s Tales“. [2] Víno, čokolády a kvety čoskoro nasledovali a patrili medzi priekopnícke maloobchodné kategórie, ktoré podporili rast online nakupovania, compressore auto 200e. Výskumníci zistili, že mať produkty, ktoré sú vhodné pre elektronický obchod, bol kľúčovým ukazovateľom úspešnosti internetu [3]. Mnohé z týchto produktov robili dobre, pretože sú to generické výrobky, ktoré kupujúci nemuseli dotýkať a cítiť, aby si kúpili. Ale tiež dôležité v prvých dňoch bolo niekoľko zákazníkov online a boli z úzkeho segmentu: bohatý, muž, 30+. Online nakupovanie sa odvtedy objavuje už od začiatku a v Spojenom kráľovstve predstavuje významné percentuálne podiely (v závislosti od kategórie produktov sa môžu meniť percentá).