Nakupovanie v budúcnosti

Je zasnežená sobota v Chicagu, ale Nina, 28 rokov, potrebuje oblečenie pre karibskú dovolenku. Pred piatimi rokmi, v roku 2011, by mala smerovať priamo do obchodného centra. Dnes začala nakupovať zo svojej pohovky spustením videokonferencie s osobným asistentom v obchodnej predajni, kde si v predchádzajúcom mesiaci kúpila nové oblečenie. Asistent odporúča niekoľko položiek, ktoré sa automaticky ukážu a priložia na avatara Niny. Nina okamžite odmietne pár položiek, prepne na inú kartu prehliadača, aby preskúmala zákaznícke recenzie a ceny, našla lepšie ponuky na viacerých položkách u iného predajcu a objednáva ich. Kúpi jednu položku od spoločnosti online a potom sa presunie do obchodného domu mejor olla express, ktorý sa nachádza blízko nej, pre položky na sklade, ktoré si chce vyskúšať .

Keď Nina vstúpi do obchodu spoločnosti, jej obchodný zástupca ju pozdraví menom a sprevádza ju do šatne, ktorá je vybavená jej online výbermi – plus niektoré zodpovedajúce topánky a kokteilové šaty. Ona má rada topánky, takže skenuje čiarový kód do svojho smartfónu a nájde rovnaký pár za 30 eur menej v inom obchode. Obchodný partner rýchlo ponúkne, že poskytne zľavu na cene, a povzbudzuje Ninu, aby si vyskúšala šaty. Sú odvážne a drahé, takže Nina pošle videozáznam trom štýlovým priateľom a požiada o ich názor. Odpovede prichádzajú rýchlo: tri palce nadol. Zhromažďuje položky, ktoré chce, skenuje internetovú stránku pre kupóny (ušetrí ďalších 73 eur) a skontroluje svoj smartfón.

Keď sa chystá k dverám, obrazovka ju rozpozná a ponúka špeciálnu ponuku na neodolateľnú dovolenku v lete. Nina kontroluje svoj rozpočet online, usmeje sa a používa svoj telefón na skenovanie prispôsobeného kódu rýchlej reakcie na obrazovke. Položka bude cez noc doručená do jej domu.

Tento scenár je fiktívny, ale nie je ani futuristický, ani fantastický, ako si myslíte. Všetka technológia, ktorú Nina používa, je už k dispozícii – a do piatich rokov bude veľa z nich všadeprítomná. Zdá sa však, že sa pre kupujúceho stáva sen skutočnosťou – množstvo informácií, takmer dokonalá cenová transparentnosť, prehliadka špeciálnych obchodov. Pre mnohých obchodníkov to vyzerá viac ako nočná mora. Každých päťdesiat rokov maloobchod prechádza týmto druhom narušenia. Pred sto a pol storočím, rast veľkých miest a vzostup železničných sietí umožnili moderný obchodný dom. Sériovo vyrábané automobily prišli o 50 rokov neskôr a čoskoro nákupné strediská lemované špecializovanými maloobchodnými predajcami sa dotýkali novovzniknutých predmestí a napadli mestské obchodné domy. V šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch došlo k šíreniu veľkých reťazcov, ktoré všetky podkopávajú alebo pretvárajú starobylý obchod. Každá vlna zmeny nevylučuje to, čo sa pred ňou stalo, ale pretvorí obchod a opätovne definuje očakávania spotrebiteľov, často bez uznania. Maloobchodníci, ktorí sa spoliehajú na staršie formáty, sa buď prispôsobia, alebo vymiznú, pretože nové obchody vyťahujú zákazníkov z ich predajní a zvyšujú ziskovosť zostávajúceho publika cocción de alimentos.

Tak ako väčšina narušení, digitálna maloobchodná technológia sa dostala do neistého štartu. Weby internetových predajcov v deväťdesiatych rokoch – Amazon.com, Pets.com a iné – prijali to, čo nazvali online nakupovanie alebo elektronický obchod. Tieto rozvíjajúce sa spoločnosti sa rozbehli, až kým kombinácia špatne koncipovaných stratégií, špekulatívnych hazardov a spomalenie hospodárstva nespôsobilo krach. Následný kolaps utlmil polovicu všetkých maloobchodníkov v oblasti elektronického obchodu a vyvolal prudký posun od iracionálnej bujarosti k ekonomickej realite.