Zvyky pri nakupovaní

V tomto článku Vám poskytneme prehľad o zvykoch pri nakupovaní, ktoré sme za posledných päť rokov dôsledne sledovali. Budete mať prehľad o trendoch, ktoré už nie sú aktuálne a o produktoch, ktoré sa v tomto roku vrátili do módy. Selfie tyč bol hitom roku 2014 a bolo ho možné vidieť kdekoľvek, kde sa pohybovali turisti. Niektorí ste ho dokonca dostali aj na Vianoce či narodeniny ako darček. Našťastie ale ľudia znovu našli zdravý rozum, a prestali tento výrobok kupovať, takže ho dnes v mestách a uliciach vidíme už len zriedka (aquí).

Ďalšou zaujímavosťou bola obľúbenosť farebných džínsov, ktorá dosiahla vrchol na začiatku roku 2010, ale predaj sa výrazne znížil po roku 2013. V móde bolo mať džínsy vo všelijakých rôznych farbách, ako je ružová, zelená, žltá a červená. Dnes sme sa namiesto toho vrátili k starej dobrej klasike – modrej rifľovine. Aj napriek tomu sú biele džínsy sú stále v móde.

Remienkové topánky sú ďalším príkladom na tovar, ktorý sa predával pomerne dlho. Po desaťročiach nepohodlia ženy však už nekupujú remienky. Podobne je to u nohavičiek. Keď sme ešte pred pár rokmi šaleli z tanga nohavičiek, dnes už 9 z 10 žien uprednostní pohodlnejšiu spodnú bielizeň. A teraz poďme k úplne inému výrobku, a to k navigáciám do auta. Dlho ste už žiadnu nevideli v predaji? Je to veľmi pochopiteľné, lebo ich predaj značne klesol ako sa rozrástol trh so smartfónmi. Každý má vo svojom telefóne mapy alebo navigačnú aplikáciu, tak prečo teda míňať ešte niekoľko sto ďalších eur na navigáciu, ktorú môžete použiť len na cestách a ešte si musíte aj priplatiť za rôzne mapy?

A teraz máme pre Vás prekvapenie. V dnešnej uponáhľanej a elektronickej dobe je naozaj zaujímavé, že predaj knižníc a poličiek na knihy v tomto roku výrazne narástol. Znova a znova, niečo, čo padlo z módy v minulosti, nadobudne nový život. Knihy sú späť a to aj napriek elektronickým čítačkám a telefónom. Podobne sa znovu zrodila aj Rubikova kocka v novom šate. Tržby narástli v minulom roku o viac ako 61%. Svetový šampión dokáže vyriešiť tri Rubikove kocky za menej ako 20 sekúnd – a to s nimi ešte aj žongluje. A čo dokážete vy? Podobne sa predávali aj drevené hračky, pretože nostalgickí rodičia očakávajú, že ich detí si užijú mágiu hrania sa domčekom na bábiky alebo stavebnými kockami. Stále viac rodičov sa snaží presunúť pozornosť svojich detí z obrazovky na staré školské hračky.

V roku 2015 zaznamenal svet vinylové oživenie, ktorý stále získava na popularite, keďže fanúšikovia hudby naďalej sledujú tento trend. Na konci roka 2016 bolo oznámené, že predaj albumov na vinili po prvýkrát prekonal predaj pesničiek, ktoré boli digitálne sťahované, en su sitio web. Ak ste niekedy videli televíznu show venovanú tínedžerom, pravdepodobne ste videli, ako sú ako posadnutí nakupovaním. Podľa prieskumu trhu, 61% respondentov vo veku 16 až 24 rokov, má rado nakupovanie, keď oblečenie je oblečenie pre niekoho iného. Keďže väčšina mladých ľudí nemá iné výdavky, ako napríklad hypotekárne platby, platby za študentské pôžičky alebo iné dlhy na zaplatenie, môžu celý svoj príjem z brigád minúť na nakupovanie.